chimbley انواع بازار اقتصادی خبرنگار

chimbley: انواع بازار اقتصادی خبرنگار قیمت تیرآهن بازار

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کمین جهت شکار دلار ۴۲۰۰

نشست خبری سخنگوی قوه مجریه که به سنت هفتگی تبدیل شده، روز گذشته به ارائه گزارش آماری در مورد ثبت سفارش کالا از ابتدای سال ۹۷ تخصیص داده شده است یافت که حاوی نک

کمین جهت شکار دلار ۴۲۰۰

کمین جهت شکار دلار ۴۲۰۰

عبارات مهم : میلیون

نشست خبری سخنگوی قوه مجریه که به سنت هفتگی تبدیل شده، روز گذشته به ارائه گزارش آماری در مورد ثبت سفارش کالا از ابتدای سال ۹۷ تخصیص داده شده است یافت که حاوی نکات قابل توجهی هست. براساس اطلاعاتی که محمدباقر نوبخت اعلام کرده از اول فروردین ماه تا ششم خرداد ۹۷، جهت بیش از ۱۸۲هزار قلم کالا ثبت سفارش صورت گرفته که ارزش آن به مرز ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

کمین جهت شکار دلار ۴۲۰۰

آمار این مقام دولتی در حالی اعلام شده است که پیش از این یکی از معاونان مدیر جمهوری میزان ثبت سفارش ها را از ابتدای امسال تا ۲۶ اردیبهشت ماه حدود ۸/ ۹ میلیارد دلار اعلام کرده بود. مقایسه این دو آمار نشان می دهد در ۱۰ روز گذشته، روزانه حدود یک میلیارد دلار ثبت سفارش صورت گرفته هست. کارشناسان در تحلیل این آمار معتقدند یکی از عوامل مهم زیاد کردن ثبت سفارش ها در سال جاری، قیمت یارانه ای دلار هست، نه نیاز بازار. با توجه به اجرای سیاست های تازه ارزی و اعلام قیمت ۴۲۰۰ تومان جهت دلار به عنوان قیمت رسمی، عطش واردات کالا رو به زیاد کردن هست. در واقع، ازآنجاکه دولت اولویت بندی را جهت تخصیص ارز در نظر نگرفته، فعالان بازار قیمت ۴۲۰۰ تومان را جهت واردات مطلوب ارزیابی کرده و اقدام به ثبت سفارش می کنند.

کمین جهت شکار دلار 4200

محمدباقر نوبخت روز گذشته به رسم هر هفته، گزارش عملکرد دولت را در بخش های متفاوت ارائه داد. ولی این بار گزارش ارائه شده است از سوی سخنگوی قوه مجریه حاوی نکات جالبی بود. بخشی از این گزارش به آمارهای ثبت سفارش کالا برمی گشت. آماری که چندی پیش معاون مدیر جمهور در بازه زمانی دیگر، به آن اشاره داشت و مقایسه دو آمار نشان دهنده استقبال واردکنندگان از یارانه ارزی هست. سخنگوی قوه مجریه روز گذشته اعلام کرد که براساس گزارش وزارت صنعت، از ابتدای امسال تا روز ششم خردادماه بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۷۴ میلیون دلار جهت ۱۸۲ هزار و ۲۱۶ قلم کالا ثبت سفارش صورت گرفته هست. حال آنکه چندی پیش جمشید انصاری، معاون مدیر جمهور راجع به میزان ثبت سفارش ارزی گفته بود: «از ابتدای فروردین امسال تا ۲۶ اردیبهشت ماه حدود ۸/ ۹ میلیارد دلار در کشور ثبت سفارش انجام شده است هست. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۹/ ۴ میلیارد دلار ثبت سفارش ارزی انجام شده است بود.»

نشست خبری سخنگوی قوه مجریه که به سنت هفتگی تبدیل شده، روز گذشته به ارائه گزارش آماری در مورد ثبت سفارش کالا از ابتدای سال ۹۷ تخصیص داده شده است یافت که حاوی نک

مقایسه این دو آمار نشان می دهد که طی ۱۱ روز (از ۲۶ اردیبهشت ماه تا ۶ خردادماه) حدود ۱۰ میلیارد دلار ثبت سفارش صورت گرفته هست. همچنین به گفته سخنگوی دولت، درحالی که براساس گزارش بانک مرکزی تا هفته گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالا ثبت سفارش شده است بود، ولی براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک هفته اخیر این رقم به بیش از ۱۹ میلیارد دلار زیاد کردن یافته است.

این آمار نیز تایید می کند که در این بازه زمانی به طور میانگین روزانه حدود یک میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شده است هست. از طرفی آمارهای ارائه شده است از سوی مقامات دولتی نشان می دهد نه تنها ثبت سفارش از فروردین امسال تا ۲۶ اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲ برابر رشد داشته، بلکه ثبت سفارش های امسال نیز در بازه زمانی ۱۱ روزه (از ۲۶ اردیبهشت ماه تا ۶ خردادماه) نسبت به ابتدای سال تا ۲۶ اردیبهشت، رشد دو برابری را تجربه کرده هست. از سوی دیگر با توجه به اینکه محدودیتی در وقت ثبت سفارش کالا وجود ندارد، واردکنندگان از ابتدای امسال تا ۶ خرداد، ۶۸ روز می توانستند ثبت سفارش را انجام دهند. ولی در این میان بعد از صدور بخشنامه ارزی، ثبت سفارش ها حدود ۴ روز تعطیل و بعد از آن مجددا فعال شد. بنابراین در مجموع می توان نتیجه گرفت که در ۶۴ روز بیش از ۱۹ میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شده است است.

رکورد به وجود آمده درخصوص ثبت سفارش کالا منعکس کننده استقبال از یارانه ارزی در ثبت سفارش های واردات هست. ارزیابی ها نشان می دهد به علت اینکه فعلا گروه بندی خاصی جهت دریافت ارز وجود ندارد و تمام کالاها می توانند از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند، میزان تقاضا اوج رفته هست. حال آنکه کشور در شرایطی واقع شده است است که نیازمند مدیریت ارزی هست. ولی کارشناسان بر این باورند که دولت با قیمت گذاری اداری به سمت یارانه دادن به گروه های متفاوت وارد کننده پیش رفته است و تیشه به ذخایر ارزی می زند. نوبخت، سخنگوی قوه مجریه روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود گفته است: از مجموع ثبت سفارش انجام شده، یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار جهت کالاهای اساسی، ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار جهت کالاهای مصرفی و ۱۱ میلیارد و ۶۶۳ میلیون دلار جهت کالاهای واسطه ای ثبت سفارش شده است هست. تا تاریخ ششم خردادماه جهت کالاهای سرمایه ای ۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون دلار و جهت سایر کالاها ۸۴۸ میلیون دلار ثبت سفارش صورت گرفته هست. سخنگوی قوه مجریه همچنین توضیح داد که از شروع اجرای سیاست های تازه ارزی (اواخر فروردین ماه)، جهت ۷۱ هزار و ۹۰۳ قلم کالا بالغ بر ۸ میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار ثبت سفارش صورت گرفته است.

کمین جهت شکار دلار ۴۲۰۰

چرا از ثبت سفارش کالا استقبال شد؟

تاکنون گروه بندی خاصی در مورد تخصیص ارز به کالاها صورت نگرفته هست؛ بنابراین این امیدواری جهت واردکنندگان به وجود می آید که به هر نوع کالا، دلار ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده می شود. بدیهی است که واردات با این قیمت دلار جهت واردکنندگان خوشایند بوده و مورد استقبال آنها قرار گرفته هست. از سوی دیگر، بخش زیادی از شرکت هایی که در داخل کشور فعالیت می کنند و خارج از کشور انبارهایی مملو از کالا دارند، نسبت به واردات آن کالاها با دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام کرده اند؛ ارزیابی ها نشان می دهد که نااطمینانی واردکنندگان موجب ایجاد عطش جهت واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی شده، نه نیاز بازار؛ لیکن تصور آنها بر این است که این قیمت و این شرایط موقت است و احتمال دارد در آینده، دلار با قیمت یارانه ای به آنها تعلق نگیرد. از این رو نسبت به واردات کالا حتی در بعضی موارد بیش از نیاز کوتاه مدت خود روی آورده اند؛ بنابراین واکنش‌ها تجار در این باره نشان می دهد قیمت دلار بااهمیت ترین عامل زیاد کردن حدود دو برابری ثبت سفارش ها هست. از طرف دیگر با توجه به اینکه اعتبار ثبت سفارش ها سه ماهه هست، نهایتا تا هفته سوم مردادماه امسال باید شاهد اثر این ثبت سفارش ها در آمار در واردات باشیم که رقم قابل توجهی است.

نشست خبری سخنگوی قوه مجریه که به سنت هفتگی تبدیل شده، روز گذشته به ارائه گزارش آماری در مورد ثبت سفارش کالا از ابتدای سال ۹۷ تخصیص داده شده است یافت که حاوی نک

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: میلیون | واردات | اردیبهشت | ثبت سفارش | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه