chimbley انواع بازار اقتصادی خبرنگار

chimbley: انواع بازار اقتصادی خبرنگار قیمت تیرآهن بازار

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی اتاق شيشه‌اي شهردار

قراراست قراردادهاي بالاي ۲۵۰ميليون تومان شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران در راستاي براق سازي منتشر شود. اين اقدام درپي دستور شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران

اتاق شيشه‌اي شهردار

اتاق شيشه اي شهردار

عبارات مهم : ایران

قراراست قراردادهاي بالاي ۲۵۰ميليون تومان شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران در راستاي براق سازي منتشر شود. اين اقدام درپي دستور شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در دستور كار قرار گرفته است و اين در حالي است كه پيش از اين قراردادهاي بالاي ۱ميلياردتومان منتشر مي شد. تاريخچه براق سازي در بدنه شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران به سال ها قبل برمي گردد. يعني همان زماني كه اعضاي اصلاح طلب شوراي شهر چهارم، از شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بارها درخواست كردند تا اطلاعات مربوط به قراردادهاي خود را در اختيار آنها قرار دهد تا از صحت و سلامت آنها مطمئن شوند.

اتاق شيشه‌اي شهردار

درخواستي كه هيچ گاه اجابت نشد تا قاليباف كليد مديريت پایتخت کشور عزیزمان ایران را با تمام ابهام هاي مالي آن به «محمدعلي نجفي» تحويل دهد. شايد هم براي همين بود كه نجفي از همان ابتدا و از شهريور سال 96 با شعار فسادستيزي و براق سازي در فرآيندهاي مالي شهرداري كارش را شروع كرد و از آن به عنوان يكي از راهبردهاي جديد شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران براي اعتمادسازي شهروندان و ارتقاي سلامت اداري ياد كرد.

كار تا آنجا اوج گرفت كه در همين راستا كميته اي با عنوان كميته شفافيت و شهر هوشمند نيز در شوراي اسلامي شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تشكيل و بهاره آروين عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر به عنوان مسوول اين كميته در شوراي شهر معرفي شد. در گام بعد نيز، كارگروهي با نام كارگروه سامانه شفافيت شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران تشكيل و جلسات كارشناسي متعددي با حضور نمايندگاني از شوراي شهر، شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات و معاونت مالي و اقتصاد شهري تشكيل شد. اين كميته در اولين گام در آبان سال گذشته، اعلام كرد كه مي خواهد اطلاعات تمامي قراردادهاي بالاي يك ميليارد توماني شهرداري را روي سايتي مجزا وبا همين نام قرار دهد.

قراراست قراردادهاي بالاي ۲۵۰ميليون تومان شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران در راستاي براق سازي منتشر شود. اين اقدام درپي دستور شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران

در ادامه مسير، شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران وب سايت سامانه شفافيت شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران را به نشاني shafaf.tehran.ir از آذر ماه 1396 به صورت آزمايشي راه اندازي كرد. ولی اين سايت در آخرين روزهاي فروردين امسال بود كه رسما رونمايي شد تا براي اولين بار در تاريخ مديريت شهري اطلاعات عملكرد داخلي شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران اعم از قراردادهاي كلان و بودجه شهرداري در دسترس شهروندان قرار گيرد و مجموعه شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران از ديدگاه هاي اصلاحي شهروندان براي مديريت بهتر شهر استفاده شود .

راهي كه بعد از نجفي نيز با جديت بيشتري از سوي محمدعلي افشاني، شهردار جديد پایتخت کشور عزیزمان ایران دنبال شد تا اين سايت به يكي از الگوهاي كم نظير در حوزه براق سازي مديريتي و اداري بدل شود و راهگشاي مسيري باشد كه افشاني از آن به عنوان مبارزه با «فساد» در شهرداري ياد كرده و مي كند. ولی اطلاعات «قرارداد »ها تنها چيزي نيست كه در سايت براق سازي منتشر مي شود . آروين با ذكر برخي ديگر از كاربردهاي اين سامانه گفته است: يكي ديگر از اهداف ما ثبت اطلاعات املاك شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. شرکت املاك واقعا نمي توانست اطلاعات معاملاتش را در سامانه فعلي قراردادها ثبت كند چون اساسا اين سامانه فقط براي قراردادهاي هزينه اي و مناقصه طراحي شده است و چون معاملات اين شرکت از جنس خريد و فروش ملك بود، ثبت اطلاعات نمي توانست صورت بگيرد، ولي مقرر شد كه ظرف يك ماه اين مناسب سازي براي ثبت بدون گردش اطلاعات معاملات اين شرکت صورت گيرد و بدين ترتيب اطلاعات معاملات انجام شده است در شرکت املاك در دوره جديد مديريت شهري منتشر و در وب سايت براق در دسترس عمومي قرار گيرد.

وي تصريح كرده است: در صورت مناسب سازي سامانه قراردادها براي ثبت باگردش معاملات شرکت املاك، ما مي توانيم سامانه قراردادها را به عنوان سامانه جامع معاملات بشناسيم چون وقتي يكي از متفاوت ترين نوع معاملات در سامانه قراردادها ثبت مي شود، خود اين سامانه از آن حالت منحصر به ثبت اطلاعات قراردادهاي هزينه اي خارج مي شود و مي تواند خريدوفروش املاك را هم در خودش ثبت كند. در واقع با اجراي اين طرح و اعلان عمومي آن، يكي از مهم ترين انواع معاملات يعني تهاترها و خريد و فروش املاك، امكان ثبت در سامانه جامع معاملات را پيدا مي كند.

اتاق شيشه‌اي شهردار

شفاف سازي مديران!

يكي ديگر از اطلاعاتي كه روي سايت براق سازي شهرداري قرار گرفته هست، اطلاعات مربوط به مديران شهرداري هست. چندي قبل آروين در توييتي، خبر از انتشار اطلاعات شخصي مديران شهرداري در اين سامانه داد. وي در پيام خود نوشت: با دستور شهردار محترم تهران، آقاي افشاني اطلاعات مديران ارشد شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران بر روي وبسايت # براق دردسترس شهروندان قرار داده شد .اجرايي شدن الزامات طرح تعارض منافع، حتي پيش از تصويب شورا، نشان دهنده همسويي اصلاح طلبانه و شفافيت خواه شوراي شهر و شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

بدين ترتيب هم اينك چند هفته اي است كه اطلاعات مديران شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران مانند: پست سازماني، تاريخ انتصاب، سمت قبلي، ميزان سابقه كار، مقطع، رشته و محل اخذ آخرين مدرك تحصيلي متعلق به مديران ارشد شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران و اعضاي هيات مديره شرکت ها و شركت هاي تابعه شهرداري روي سايت ياد شده است قرار گرفته است تا هيچ ابهامي در خصوص انتصاب ها و ارتباط هاي فاميلي و حزبي در آنها مبهم نماند.

قراراست قراردادهاي بالاي ۲۵۰ميليون تومان شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران در راستاي براق سازي منتشر شود. اين اقدام درپي دستور شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران

يك گام ديگر

ديروز ولی معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر ديگري را در اين زمينه منتشر كرد كه نشان از تغيير سطح قراردادهاي شهرداري كه قرار است روي سايت قرار گيرد ،داشت . حجت الله ميرزايي، با بيان اينكه در فصل اول برنامه پيشنهادي پنج ساله سوم توسعه كه چندي پيش به شوراي شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تقديم شد، شفافيت يكي از اصول مهم مديريت شهري قلمداد شده، تصريح كرد: شهروندان بايد از تمامي قراردادهاي درون شهرداري مطلع باشند.

اتاق شيشه‌اي شهردار

در همين راستا هم بود كه در سال گذشته با راه اندازي سامانه شفافيت، در فاز اول تمامي قراردادهاي بالاي يك ميليارد تومان در اين سامانه منتشر شد. معاون شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران از انتشار اطلاعات مربوط به قراردادهاي 250 ميليون تومان در سامانه شفافيت قراردادهاي شهرداري خبر داد و گفت: در برنامه سوم توسعه، فصلي به عنوان حكمروايي شهري پيش بيني شده است كه يكي از اصول مهم در اين حكمروايي، عنوان شفافيت هست؛ هرچقدر مردم بيشتر در جريان امور باشند، ضريب مشاركت آنها در اداره شهر بالاتر رفته و اعتماد و انسجام اجتماعي هم ارتقا مي يابد.

وي با بيان اينكه يكي از نوآوري هاي مديريت شهري در برنامه سوم توجه و تمركز بر عنوان حكمروايي شهري هست، تصريح كرد: هوشمند سازي شهري، شفافيت در امور، استفاده از فناوري هاي نوين در اداره شهر و برخورد با فساد از مظاهر حكمروايي خوب شهري هست؛ اگر شهر براق باشد، بسياري از مشكلات ساختاري در شرکت و برون شرکت شهرداري حل خواهد شد و با حل اين مشكلات، نيمي از مشكلات شهر نيز برطرف مي شود.

ميرزايي، تصريح كرد: بر اساس ماده 8 احكام پيشنهادي برنامه پنج ساله سوم توسعه، شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران موظف شده است تا كليه معاملات و فرآيندها، تراكنش ها و تصميمات امتيازآور مشمول بر كليه قراردادهاي میانگین به بالا، مناقصه ها، مزايده ها، تهاترها، اسناد مربوط به واگذاري ها، مجوزهاي بهره برداري از املاك و مستغلات شهرداري، مصوبات و آراي قطعي كميسيون هاي ماده 100 قانون شهرداري ها و ماده 5 شهرسازي و هرگونه كمك نقدي و غير نقدي به اشخاص حقوقي و حقيقي را در سامانه شفافيت اعلام كند.

وي پيوستن شهرداري پایتخت کشور عزیزمان ایران به سامانه دسترسي و انتشار آزاد اطلاعات را در همين راستا ارزيابي كرد و گفت: از ابتداي امسال، با پيوستن شهرداري به اين سامانه، به 95 درصد سوالات و درخواست هاي شهروندان از شهرداري پاسخ داده شده است است و اين آمادگي هم وجود دارد كه شهروندان از هر بخش شهرداري كه سوالي دارند، در سامانه مربوطه مطرح و پاسخ خود را دريافت كنند. وي همچنين در گفت وگوي خود با «اعتماد» گفت: اگر اصل قضيه را بخواهيم، بايد تمام معاملات، داد و ستدها، تراكنش ها، تهاترها، قراردادها و…. شهرداري بايد براي مردم اطلاع رساني و براق سازي شود . ولی اين كار مسلما به اين سادگي ها امكان پذير نيست . براي همين ابتدا مقرر شد تا اطلاعات مربوط به قراردادهاي بالاي يك ميليارد تومان را منتشر كنيم و در گام بعد قرار شده است تا سقف معاملات انتشار یافته را كاهش دهيم و به 250 ميليون تومان برسانيم. يعني با اين حساب از اين بعد اطلاعات مربوط به تمامي قراردادهاي بالاي 250 ميليون تومان در سامانه براق سازي منتشر خواهد شد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تاكنون اطلاعات چند قرارداد بالاي يك ميليارد توماني شهرداري در اين سامانه ثبت شده است است نيز گفت: تا امروز اطلاعات مربوط به بيش از 330 قرارداد در سامانه براق سازي انتشار یافته است.

حميدرضا خالدي/ اعتماد

واژه های کلیدی: ایران | اطلاعات | اطلاعات | شهرداري | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه